Kako ohranjati dobre odnose v službi

Ker v službi, pa naj si bo to študensko delo ali redna zaposlitev, preživimo običajno več kot 8 ur dnevno, je potrebno s sodelavci, nadrejenimi in podrejenimi ohranjati zdrave, dobre odnose. Le tako se bomo v službi dobro počutili in se radi odpravljali na delo.

Če vemo da v službi navadno preživimo vsaj 8 ur dnevno znese to mesečno približno 8 celih dni, v primeru nadur ali povečanega obsega dela pa lahko celo več! V službi tako preživimo nekaj manj kot tretjino našega življenja. Ravno zaradi tega razloga je še kako pomembno da se na delu počutimo dobro. V tem času moramo sobivati s sodelavci in nadrejenimi ter podrejenimi uslužbenci. Postanejo lahko naši prijatelji, zavezniki, sovražniki, ljubimci ali še kaj drugega. Prav z vsemi ali vsaj veliko večino pa moramo ohranjati dobre odnose, saj bo v nasprotnem primeru postalo stanje nevzdržno. Prepiri, zamere, podtikanja, maščevanja in ostale negativnosti ne sodijo na delovno mesto. Prej ko slej vodi takšno obnašanje v motnje duševnega zdravja. Poveča se stres na delovnem mestu, poveča se bolniški stalež s tem pa manjši zaslužek, neredko se pojavi tudi depresija. Kako torej ravnati da bomo v službi srečni?

Zavzeto se lotite delovnih nalog in bodite odgovorni


Precej nemira med sodelavci in tudi nadrejenimi lahko prinese vaša premajhna zavzetost za delo. Prepogosto se dogaja da zaradi neizpolnjevanja nalog breme dodatnega dela nato prevzemajo sodelavci, vaši nadrejeni pa morajo poleg vam, dodatno delo nalagati tudi drugim. S tem se ustvarja nezadovoljstvo skozi celoten deloven kolektiv, čeprav na začetku to ni nujno izraženo. Verjemite, nobeden ne mara sodelavca, namesto katerega mora opravljati delo. Prav tako je lahko vaš šef žrtev vaše lenobe, saj mora prav tako odgovarjati svojemu nadrejenemu. Zatorej se vsake naloge lotite resno in spoštujte skrajne roke za dokončanje. Ne prelagajte dela na druge osebe. S svojim delom pokažite, da ste odgovorna in sposobna oseba. Le tako vas bodo kot tako prepoznali drugi.

Postavite se zase


Naučite se postavljati meje, kadar je to potrebno. Ko smo v prejšnjem odstavku govorili o odgovornosti in spoštovanju rokov smo predvidevali da so skrajni roki dokončanja dosegljivi. Kaj pa če niso? Kaj če veste da tudi Chuck Norris ne zmore v tem času opraviti dela , ki vam je bil naložen? Tukaj pride na vrsto postavljanje mej in zavzemanje za pravičnost. Če že pride do tega morate nadrejenemu jasno in odločno povedati, da tega dela ni mogoče opraviti v določenem času. Prav tako se morate postaviti zase ko se vam godijo druge krivice. Ravnajte načelno in zavrnite nesramne prošnje sodelavcev s pokončno držo. Le tako vas bodo spoštovali in vas ne bodo izkoriščali.

Družite se s sodelavci


Druženje z drugimi ljudmi je osnovna potreba potreba človeka. Smo socialna bitja zato lahko osama vodi v depresivna stanja. Če preživimo toliko časa na delu, moramo tudi ohranjati pristne stike s sodelavci. Vabilu na kavo ali na kosilo se ne izogibati, prav tako ne izpuščajte službenih zabav in drugih priložnosti za srečanje, ne samo v službi. Pogovarjajte se s sodelavci, tudi o osebnih zadevah, če vam jih zaupajo. Najslabše za vas bi bilo, da vas zaradi ne družabnega vedenja ostali potisnejo na rob združbe, v osamo. Zato vedno izkoristite priložnost in pokramljajte ter zaupajte tudi svoje težave. Ne pozabite na smeh in izkoristite priložnost da nasmejite kolektiv.

Obdarujte sodelavce ob jubilejih


Kadar imajo sodelavci in drugi uslužbenci rojstni dan, so se poročili ali dobili otroka jih vedno obdarujte. Ne želite si da boste edini v kolektivu, ki ne boste obdarovali slavljenca. Darilo je le majhna pozornost, ki pomaga ohranjati dobre odnose. Obdarovanje je priložnost za iskreno voščilo, katerega si bo prejemnik zapomnil. Zanj pa ni potrebno zapravljati premoženja. V kolikor boste praznovali vi pa ne bodo pozabili na vas. S tem si boste zagotovili dober odnos in stalen stik.

Ne opravljajte!


Več kot z opravljanjem se raje ukvarjajte sami s seboj, z reševanjem svojih težav. Naj vas ne zanima kaj nosi sodelavka, kaj in koliko poje ter kakšnega moškega ima. Zadržite komentarje zase. Z opravljanjem se lahko v službi ustvari razdor med sodelavci, nakopljete si lahko sovražnike. Nikoli ne veste kdaj boste osebo potrebovali, mogoče bo napredovala in postala vaš šef, takrat pa boste v zagati. Šele ko boste popolnoma zadovoljni sami s seboj, ne boste imeli potrebe po kritiziranju drugih. Ohranjajte dobre odnose z vsemi sodelavci, saj nikoli ne vese kdaj boste potrebovali njihovo pomoč.

Kaj je opravljanje?
Opravljanje je metoda s katero druge ljudi tlačimo, da bi naredili sebe večvredne in izhaja iz nezadovoljstva nad samim seboj.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Prva stvar, ki jo morate storiti na začetku boja s kilogrami